ERGENLER İNTERNET OYUNLARINA NEDEN BAĞIMLILAR: TAYVAN’DA BİR MÜLAKAT ÇALIŞMASI

Author :  

Year-Number: 2013-14
Yayımlanma Tarihi: 2018-11-06 10:54:43.0
Language : Türkçe
Konu :
Number of pages: 398-411
Mendeley EndNote Alıntı Yap

Abstract

Bu çalışmanın iki amacı vardır: ilki, online oyun bağımlılarının bilinçli ve bilinç- siz psikolojik motivasyonlarını keşfetmek diğeri de buna ek olarak yüzeysel ve kaynak motivasyonlar arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Online oyun bağımlısı 10 Tayvanlı ergen, derinlemesine mülakat için seçildi. Cümle tamamlama test ve yarı yapılandırılmış mülakatla veri toplandı ve şu dört alanda analiz edildi:(1)yüzeysel motivasyonlar (2)kaynak motivasyonlar (3) kişinin kendi algısı ve (4) gerçek hayattaki kişilerarası ilişkiler. İçerik analizinden sonra, farklı temalarla beş kategori oluşturuldu: (1) ergenlerin psikolojik ihtiyaçları ve motivasyonları (2) bağımlıların günlük odak noktası olarak online oyunlar (3) gerçek kendisi ve sanal kendisinin etkileşimi (4)bağımlıların ihtiyaçları açısından telafi edici veya geniş memnuniyet olarak online oyunları ve (5) bağımlıların kendi yansımaları. Son kısımda bu çalışmanın sonuçları tartışılmıştır.

Keywords

Abstract

Keywords


  • Bandura, A. (1986). Social foundations of thought and action: a social cognitive theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.

  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: the exercise of control. New York: Freeman & Company.

  • Chen, Y.C., Chen, P.S., Hwang, J.J., et al. (2005). An analysis of online gaming crime characteristics. Internet Research 15:246–261.

  • Chou, C. (2001). Internet heavy use and addiction among Taiwanese college students: an online interview study. CyberPsychology & Behavior 5:573–585.

  • Freud, A. (1966). The ego and the mechanisms of defense. New York: International Universities Press.

  • Freud, S. (1946). Totem and taboo. New York: Random House.

  • Griffiths, M. (2000). Does Internet and computer “addiction” exist? Some case study evidence. CyberPsychology & Behavior 3:211–218.

  • Griffiths, M.D., Davies, M.N., and Chappell, D.C. (2003). Breaking the stereotype: the case of online gaming. CyberPsychology & Behavior 6:81–91.

  • Kim, K.H., Park, J.Y., Kim, D.Y., et al. (2002). E-lifestyle and motives to use online games. Irish Marketing Review 15:71–77.

  • Lo, S.K., Wang, C.C., & Fang, W.C. (2005). Physical interpersonal relationships and social anxiety among online game players. CyberPsychology & Behavior 8:15–20.

  • Ng, B.D., & Wiemer-Hastings, P. (2005). Addiction to the Internet and online gaming. CyberPsychology & Behavior 8:110–113.

  • Shaffer, H.J. (1991). Toward an epistemology of “addictive disease.” Behavioral Sciences & the Law 9:269– 286.

  • Suler, J. (2001). Internet addiction. Available at: www.rider.edu/users/suler/psycyber/ ausinterview. html. Accessed September 13, 2006.

  • Tasi, C.C., & Lin, S.S.J. (2003). Internet addiction of adolescents in Taiwan: an interview study.

  • Wan, C.S., and Chiou, W.B. (2006). Psychological motives and online games addiction: a test of flow theory and humanistic needs theory for Taiwanese adolescents. CyberPsychology & Behavior 9:317–324.

  • Young, K.S. (1998). Caught in the net: how to recognize the signs of Internet addiction and a winning strategy for recovery. New York: John Wiley & Sons.

                                                                                                                                                                                                        
  • Article Statistics